Θέμης Σαρανταένας: «Η Μύκονος από μόνη της είναι προϊόν…»

Δημοσιεύθηκε στις | Κατηγορία: Κοινωνία, Συνεντεύξεις

Μέγεθος κειμένου: α+ α-

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Μικρών/Μεσαίων Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών στην Ελλάδα και στην Κύπρο και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα επτά χρόνια.

Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην «L’ Oreal Hellas» σε θέσεις επικοινωνιακού marketing και εμπορικού μάρκετινγκ. Η «My Mykonos» τον συνάντησε και μίλησαν για όλα όσα αφορούν το νησί των ανέμων.

Σύμβουλος Μάρκετινγκ; Πως θα περιγράφατε τη δουλειά σας;

Μπορώ να πως είμαι το «εξωτερικό τμήμα μάρκετινγκ» κάθε εταιρίας. Μεταφέρω την εμπειρία 17 χρόνων στο μάρκετινγκ σε κάθε επιχείρηση, είτε μικρή είτε μεγάλη. Όπως ορίζει και ο τίτλος, συμβουλεύω, πάντα τεκμηριώνοντας, τους επιχειρηματίες πελάτες μου στο πώς να αναπτύξουν τον τζίρο τους.

Στην Ελλάδα ο όρος αυτός είναι παρεξηγημένος τι πιστεύετε ότι φταίει για αυτό;

Ισχύει αυτό που λέτε. Η δουλειά μου είναι πολύ διαδεδομένη στην Αμερική και στην Αυστραλία, στην Ευρώπη συνήθως συμβούλους έχουν μόνο τα μεγάλα projects. Συμπληρωματικά, στην κουλτούρα μας, δεν έχουμε ριζωμένη την έννοια του να δεχόμαστε συμβουλές από κάποιον άλλον. Συνήθως, τα ξέρουμε όλα. Τέλος, ο κάθε ένας σήμερα βαφτίζεται σύμβουλος. Έτσι, όπως και με κάθε τι που αντιγράφεται στην Ελλάδα, χάνει την ουσία του και τη δύναμή του. Στην πραγματικότητα όμως, υπάρχουν πιστοποιήσεις που αποδεικνύουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, δεξιότητες και ικανότητες της συμβουλευτικής και προτρέπω τους αναγνώστες σας, πάντα να τις αναζητούν στις συνεργασίες του.

Τι λάθη γίνονται από τους επιχειρηματίες που εσείς με την εμπειρία σας μπορείτε να προλάβετε;

Η σχέση μου με τους επιχειρηματίες είναι δυναμική. Καθώς είμαι ο άνθρωπος δίπλα τους και συζητάμε όλες τις σκέψεις τους, μπορώ να πως ναι μπορώ να προλάβω τα λάθη ή έστω να περιορίσω τη ζημιά. Είναι σημαντικό όμως να υπάρχει μια ειλικρινής σχέση μεταξύ μας και πρέπει και ο επιχειρηματίας να είναι ανοιχτόμυαλος. Βέβαια ο αυθορμητισμός τους καμιά φορά με προλαβαίνει! Η συζήτηση, η συνεργασία και η εμπιστοσύνη, όμως,  φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα στο νησί έχετε παρατηρήσει λάθη; Τι είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει;

Η Μύκονος από μόνη της είναι προϊόν, πολύ κερδοφόρο! Ένα προϊόν που απευθύνεται ταυτόχρονα σε πολλά και διαφορετικά target groups. Θαυμάζω την επιχειρηματικότητα των Μυκονιατών, την προσέγγιση τους χωρίς στερεότυπα και προκαταλήψεις και την ευθύτητά τους. Το νησί έχει αναπτύξει εδώ και χρόνια (και βελτιώνει κάθε χρόνο) υψηλό επίπεδο service και προσφέρει μια μοναδικά εμπειρία τους επισκέπτες του. Η εκπαίδευση του προσωπικού, σε όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις είναι υψηλού επιπέδου. Όμως όσο και έμφαση να δίδετε σε αυτόν τον τομέα πάντα κάτι ξεφεύγει είτε στην εκπαίδευση είτε στη στρατολόγηση του προσωπικού. Τέλος, θα ήθελα να δω του χρόνου διαφορετικού είδους επιχειρήσεις και όχι επαναλαμβανόμενα μοτίβα.

Οι επιχειρήσεις στη Μύκονο, μπορούν να βοηθηθούν από το μάρκετινγκ;

Σαφώς. Βλέπω στους πελάτες μου εδώ στο νησί, πως υπάρχει μεγάλο πεδίο εφαρμογών που κάθε χρόνο εμπλουτίζεται. Η σωστή προσέγγιση που εφαρμόζω είναι πάντα σε τρία στάδια: πριν έρθει ο επισκέπτης, όσο είναι εδώ, και αφού φύγει. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (πλην των καταλυμμάτων) εστιάζουν κυρίως στο μεσαίο στάδιο. Το μάρκετινγκ μπορεί να τους δώσει μια ολιστική προσέγγιση και μην ξεχνάτε πως η Μύκονος έχει επαναλαμβανόμενους επισκέπτες και πρέπει να στοχεύσουμε στο να μεγαλώσουμε τη διάρκεια διαμονής τους (και έτσι την κατανάλωσή τους) και να τους προσφέρουμε μοναδικές στιγμές.

Συνέντευξη στον Αναστάσιο Ε. Δαφνή

Αυτά και άλλα πολλά διαβάζουμε κάθε Σάββατο στην free press εφημερίδα «My Mykonos».

Όπου και αν βρίσκεσαι, ο,τι κι αν κάνεις, αποθήκευσε στην μνήμη του κινητού σου τους τηλεφωνικούς αριθμούς και το email του My-Mykonos.gr και στείλε μας την φωτογραφία, το βίντεο, το μήνυμά σου, την καταγγελία, τις παρατηρήσεις σου, για να δείξεις και να πεις αυτό που θέλεις.

Τηλ. 6978996046

Άλλοι τρόποι επικοινωνίας με το My-Mykonos.gr:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ! * Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες, πεζοκεφαλαία.

Το Backstage24.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.